Obxectivos
O obxectivo xeral da formación é aproximar aos e ás docentes á aprendizaxe baseada en retos STEAM e ao Design Thinking mediante o deseño, fundamentación pedagóxica e curricular e posta en marcha dun reto relacionado coa programación informática e a robótica educativa.
Os obxectivos específicos son:
- Aproximar teoricamente á aprendizaxe baseada en retos STEAM e ás súas fases.
- Coñecer a metodoloxía do Design Thinking e as súas ferramentas.
- Valorar a figura do/a mestre/a coma facilitador/a na aprendizaxe baseada en retos.
- Descubrir ferramentas e recursos metodolóxicos e técnicos para a innovación na aula.
- Manexar recursos e kits tecnolóxicos de programación informática e robótica educativa.
- Coñecer as fases no deseño dun reto transversal e multidisciplinar.
- Xustificar o proxecto dende un punto de vista didáctico e curricular.
- Coñecer e deseñar distintas ferramentas de avaliación.
- Por en marcha o reto con alumnado do centro.
- Avaliar a súa implantación dende un punto de vista pedagóxico.
Metodoloxía
O curso de formación combinará contidos teóricos e prácticos, cunha especial relevancia da parte práctica, na que en grupos cooperativos ou de forma individual, os/as asistentes ao curso deseñarán un reto que porán en marcha co propio alumnado, para o que serán titorizados/as e asesorados/as en todo momento polo equipo pedagóxico de Dismedia.
Temporalización
20 horas (teoría e deseño)
8 horas (posta en marcha do reto co alumnado)
Estrutura da formación
1. Presentación da formación
2. A aprendizaxe baseada en retos STEAM e as súas fases
3. O Design Thinking e as súas ferramentas
4. A figura do/a facilitador/a
5. Introdución á programación informática e á robótica educativa
- A programación informática por bloques
- Kits de robótica educativa: funcionamento e posibilidades
6. Deseño dun prototipo de reto
- Definición do reto
- Obxectivos xerais e específicos
- Fases a seguir para a consecución do reto
- Dinámicas e técnicas
- Agrupamentos
- Temporalización
- Escenarios e organización de espazos
- Recursos materiais
- Xustificación pedagóxica e curricular
- A avaliación
7. Deseño do plan de implantación
8. Posta en marcha do reto co alumnado
9. Valoración e despedida da formación