Obxectivos
O obxectivo xeral do curso de formación é aproximar aos e ás docentes á aprendizaxe baseada en retos STEAM mediante o deseño, integración e fundamentación pedagóxica e curricular dun reto relacionado coa programación informática e a robótica educativa.
Os obxectivos específicos son:
- Aproximar teoricamente ás Metodoloxías Activas.
- Introducir á aprendizaxe baseada en retos STEAM e ás súas fases.
- Coñecer o Design Thinking e a súa aplicación no ensino.
- Descubrir ferramentas e recursos metodolóxicos e técnicos para a innovación na aula.
- Manexar recursos e kits tecnolóxicos de programación informática e robótica educativa.
- Coñecer as fases no deseño dun proxecto baseado en retos transversal e multidisciplinar.
- Xustificar o reto dende un punto de vista didáctico e curricular.
- Coñecer e deseñar distintas ferramentas de avaliación.
- Deseñar un plan de posta en marcha e de difusión do reto.
Metodoloxía
O curso de formación combinará contidos teóricos e prácticos, cunha especial relevancia da parte práctica, na que en grupos cooperativos ou de forma individual, os/as asistentes ao curso deseñarán un reto baseado na programación informática e na robótica educativa, para o que serán titorizados/as e asesorados/as en todo momento polo equipo pedagóxico de Dismedia.
Temporalización
15 horas
Estrutura da formación
1. Presentación da formación
2. Aproximación teórica ás Metodoloxías Activas
- Aprendizaxe baseada en retos STEAM
- Design Thinking
3. Introdución á programación informática e á robótica educativa
- A programación informática por bloques
- Kits de robótica educativa: funcionamento e posibilidades
4. Deseño dun reto
- Definición do reto
- Obxectivos xerais e específicos
- Fases a seguir para a consecución do reto
- Dinámicas e técnicas
- Agrupamentos
- Temporalización
- Escenarios e organización de espazos
- Recursos materiais
- Xustificación pedagóxica e curricular
- A avaliación
5. Estratexias para a difusión e implantación do reto na aula
6. Presentación dos retos
7. Valoración e despedida da formación